HTML

Terrormédia

"Van az igazság, meg van a magasabb értelmű igazság. Van a kevesek igazsága, és van a többség igazsága. Van igazság a szerencsejátékban, és van igazság Marx Tőkéjében vagy Hitler Mein Kampfjában is. Mindenben van igazság, kivéve a tömegtájékoztatást. " Albert Kamu

Nyilatkozat:

Az oldalon található történetek és személyek a képzelet szüleményei (azok is, amik valós személyeken vagy eseményeken alapulnak).

Címkék

Misi

Neve: szolgálj és ne láss bért.
Neve: adj pénzt és ne tudd mért.
Neve: halj meg más javáért.
Neve szégyen, neve átok:
Ezzé lett magyar hazátok.

Lassan járj, tovább fizetsz!

2008.01.09. 03:14 :: Lichtenstein

"A szegény embernek kicsi az autója, ha van neki egyáltalán. Többnyire mondjuk nincs, de ha mégis van, ez egy újabb ok, hogy még szegényebbé tegyük." - mondta Pöcs Berci, az Országgyűlés Közlekedésbiztonsági bizottságának elnöke, az új közúti bírságolási szabályokkal kapcsolatban.

"Berger bácsi, 72 éves nógrádi lakos unokáihoz sietvén 62 km/órás sebességgel haladt át egy vasúti átjárón Polski Fiat típusú személygépkocsiján. Enyves Henrik közrendőr szerencsére épp itt teljesített szolgálatot így bemérte a szabálysértőt, majd megbírságolta. Méltányosság nincs, Berger bácsi megértette, hogy neki is ki kell fizetnie a büntetést, pont mint Kopasz Freddy vállalkozónak, akit épp mellette bírságoltak meg. Lássuk csak: Berger bácsi autója, plusz a benne lévő tank benzin, plusz négyhavi nyugdíj,  és már meg is van a háromszázezer forint. Berger bácsi nyugodt lelkiismerettel várhatja tovább, hogy magánbiztosítók küzdjenek a kegyeiért, ismét győzött az igazság. (Azért nem kell félteni Kopasz Freddyt sem, ő adott Enyves Henriknek ötvenezer forintot, aki a bírság elengedése után még le is szopta.)" - A bizottság saját honlapján ehhez hasonló tanmesékkel igyekszik idejében felhívni a többség figyelmét arra, hogy a gazdag emberek már nagyon unják, hogy állandóan villogniuk kell a belső sávban. Legtöbbjüknek megér egy kis pluszpénzt, hogy az ápolatlan fogú aljanép eltűnjön doboz alakú autóikkal a közutakról, helyet adván a tehetősebb uraik száguldásának. Gyurcsány Ferenc, aki maga is egy páncélozott Audi A8-assal hasítja az aszfaltot, kijelentette: "Magyarországnak nincs szüksége tömegközlekedésre, és autózó átlagemberre sem. Magyarországnak rám, és olcsó Albert kekszre van szüksége. Akinek ez nem tetszik, jelentkezhet tölteléknek a kekszgyárba."  A legendás humanista  hozzáfűzte, hogy nemsokára a járdán is  sebességkorlátozást fognak bevezetni, ugyanis rengeteg a megcsúszásos baleset, főleg télen. Az engedetlen futókat, kocogókat ugyancsak háromszázezer forintos csekkel büntetik a rendőrök. Indokolt esetben, például, ha valaki a körzeti APEH irodába igyekezett, hogy záróra előtt befizethessen valamit, a büntetés 5%-a két év múlva visszaigényelhető, amennyiben háromszor egymás után hatost tud dobni az illető egy tizenkét oldalú, államilag cinkelt dobókockán. A notórius rohanóknak a lábait amputálják, ingóságaikat pedig elkobozzák majd.
A Kerékpárklub és a Magyar Cipőboltok Szövetsége üdvözölte a szigorításokat,  de a törvény  a  Vissza a  Középkorba Egyesület hetilapjában is  pozitív kritikát kapott.  A  Terrormédia örömmel konstatálja, hogy  2008-ban ismét  kevesebb  magyarnak kell majd aggódnia a téli gumiért. 

167 komment

Címkék: közlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://terrormedia.blog.hu/api/trackback/id/tr16290341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bloodhound 2008.01.09. 19:54:46

"Az átkosban volt erre egy jó módszer: bizonyos pénzbüntetéseket jövedelem %-a szerint szabott ki a hatóság."

"Jövedelemarányos büntetés (jó ötlet meg kéne vitatni, hogy hogyan vezessük be)"

persze, csak akkor kimutatható volt a jövedelem, most Kopasz Freddy "jövedelemarányos" büntetése ahhoz vezetne, hogy még a rendőrség fizetne neki, nehogy éhen haljon vezetés közben... jó reggelt, ki a kacsókat a biliből! :))))

., (törölt) 2008.01.09. 20:11:07

bloodhound 2008.01.09. 19:54:46
"Az átkosban volt erre egy jó módszer: bizonyos pénzbüntetéseket jövedelem %-a szerint szabott ki a hatóság."

"Jövedelemarányos büntetés (jó ötlet meg kéne vitatni, hogy hogyan vezessük be)"

persze, csak akkor kimutatható volt a jövedelem, most Kopasz Freddy "jövedelemarányos" büntetése ahhoz vezetne, hogy még a rendőrség fizetne neki, nehogy éhen haljon vezetés közben... jó reggelt, ki a kacsókat a biliből! :))))
Finneknél így van. Milliókat fizethet, ha valaki abból a társadalmi rétegből való.
Érdekes módon, ott nem kopasz, tetkós alakok rohangálnak ilyen Q8, meg G jelü Audikkal, Mergákkal

Reggie 2008.01.09. 20:13:24

Inkabb a kocsi ertekevel aranyos buntetes...

Leveskocka 2008.01.09. 20:17:27

Néha nyáron azzal szórakozom, hosszú utamon, hogy 10%-kal a sebességhatár fölé gyorsulok, beállok a belső sávba, ott aztán villoghatnak, nekem nyugodt marad a lelkiismeretem. Hisz csak az életéért teszem. :) 5 perc múlva elengedem, de addigra vörös a feje.

ViKtOr 2008.01.09. 20:18:57

Kúlturáltan még nem volt.

porthosz 2008.01.09. 20:20:13

Szerintem is a fő gond ott van hogy basznak megcsinálni az utakat. Felénk is tök kátyús 31-es főutvonal pl. hevestől jászberényig 50x50x40 centis lyukak vannak (ahol a 40 centi a mélység) ha egy ilyenbe beleszállsz tuti tengelytörés. Na most ezt az utat 5 éve nem csinálták meg. Az összes amit csináltak annyi hogy évente egyszer a nagyobb lyukakba engednek egy kis bitument. Ez kb. kitart az első zivatarig aztán ugy kiesik az utból mint egy esőcsepp ami visszapattan.

Viszont szinte végig ki van rakva a 60as tábla ami nagyon jó csak ugye nem ez a megoldás. Most meg majd még jól meg is vágnak ha túlléped... Lassan madj a 30as táblák országa leszünk ahol traktorral kell közlekedni hogy ne törd ki a kerekedet na és persze hogy ne büntessen meg a rendőr mert a főuton 40el mertél menni...

bloodhound 2008.01.09. 20:20:19

CKV 2008.01.09. 20:11:07

valahogy nem említeném magam egy napon a finnekkel, igaz, hogy rokonaink, de szerintem elég rendesen elpirulnak a szégyentől, ha eszükbe jut a magyar testvér...

ott gondolom nem sok kopasz Freddy jár be Peugeot 307SW-vel rendszeres szoc. segélyért az önkormányzathoz, itt naponta találkozok ilyen ágrólszakadt szegénykékkel.

a kocsi értéke már inkább kézzel fogható, és némi kiindulási alapot jelentő tény lehet ebben az országban, inkább, mintt egy jövedelemigazolás...

két ünnep között pl. volt benn olyan baromarcú honfitársunk, aki 8 (azaz nyolc!!!!) lakcímbejelentőt kért, gázártámogatáshoz (bár ezt nem tette hozzá... :D)... ott helyben kellett volna agyonlőni...

bloodhound 2008.01.09. 20:22:04

ViKtOr 2008.01.09. 20:18:57

de az se, hogy cooltooráltan... :)

teljesenmindegy 2008.01.09. 20:26:25

a finn pelda tök jo. es itt nincs is komoly gyorshajtas sehol. van 10 km/h tolerancia. 50 helyett mehetsz 60-nal. a rendör nem allit meg. 30-40% tullepes alatt fix a birsag: ~120 ejro. a fölött hozzadjak a fizetesed x szazalekat. a rendör mar a rendörkocsibol latja, hogy mennyit keresel es a helyszinen megkapod a csekket :-))) van adatbazisuk es allando összeköttetesuk a hivatalokkal. es minden rendörkocsiban van kamera ... es van az orszagban kb 1000 automata kamera is ...

Selindek 2008.01.09. 20:34:07

Jovedelemaranyos buntetes jo otlet, de pont azoknak latszik legkevesbe a jovedelmuk, akiknek a legnagyobb.

Viszont van egy nagyon jo kozelites, mivel Mo-n az auto az a statuszszimbolum, ami leginkabb aranyban all a jovedelemmel. Raadasul keznel is van a buntetes kiszabasanal.

Letezik egy autokatalogus, amiben minden auto minden evjaratanak atlagos forgalmi erteke megtalalhato. Nem nagy munka megtalalni benne barmilyen autot. Ez az alap, ennek meghatarozott %-a jarna az egyes szabalysertesekert.

De lehet meg egyszerusiteni. Rendor csak megallapitja a szabalysertes tenyet es a %-ot, a pontos alaposszeget az autonyilvantartas (vagy a biztositok adatbazisa) alapjan egy program szamolja, es megy a csekk. (Esetleg a tartozast rogton az APEH hajtja be - rogton ossze is vetheti a kocsi erteket a bevallott jovedelemmel :) )

Ja es meg valami: A jaror utana nemi reszesedest kap a buntetesbol.
Ez utobbi - megah nem is tul sok - garantalja, hogy nem lehet lefizetni, illetve, hogy ezutan a rendorok bevallaljak a draga autok vegzalasat is, mert akar 50-100-szoros is lehet a reszesedesuk...

laci 2008.01.09. 20:38:02

Ilyen gyenge postot rég olvastam. mikor megy egy polski 240-nel, hogy 300 rugóra büntessék?
ez pont a gazdagok ellen lett kitalálva, ugyanis a gazdag autók gyorshajtanak áltlaában.
hogy jönnek ide a biztosítók???
és Gyurcsány???
hülye.

meg rossz a stílusod is, nem való neked az írás.

davenport 2008.01.09. 20:56:48

Részemről enyhének tartom a jelenlegi rendszert is, azaz súlyosítanám, de csak akkor amikor már minden a buszsávban közlekedő BKV buszon lesz kamera, és minden rendőrautóban is, és a nagyobb csomópontokban is, ha nincsen felvétel nincsen büntetés.

Az a tajtparaszt aki a villamossinen jogosulatlanul megy, autópályán jobbról előz, vagy a leállósávban, buszsávban nyomul mondjon búcsút a kocsijának, nem kell ide pénzbírság, meg szarakodás, meg enyje-benyje, a jármű elkobzása után roncstelepre megy, és bezúzzák.

Aki nem tartja be a jobbratartás szabályait (belső sávban 20-val tántorgó) jogosítványbevonás és mehet tömegközlekedni, és ugyanez legyen a jutalma annak, aki bentragad a kereszteződésben.

Építkezés esetén egy kiegészítő tábla a 20-30-as táblákhoz, kötelező kiegészítő tábla "Sebességkorlátozás akkor érvényes, ha a dolgozók jelen vannak", egyébként az eredeti sebesség maradjon.

Minden kátyú okozta úthiba esetén, a közútkezelő/önkormányzat az akin a bizonyítási teher legyen.

Ha ittas sofőr vagy meghatározott százalékot túllépő vezető okoz balesetet, fizesse maga az ápolási költségeit, és természetesen a biztosító hajtsa be rajta az okozott kárt.

Minden közlekedési szabálysértés, ittas vezetés esetén, a vétkes sofőr neve jelenjen meg a helyi újság megfelelő rovatában, a büntetéssel együtt.

A zebrán átkelő gyalogos esetén, nincsen féktávon belüli lelépés, aki ott üti el, automatikusan vétkes, aztán majd megtanulják
hogyan közelítsék meg.

Az itt leírt dolgok más országokban remekül működnek, itt, ebben az országban semmi értelme nincsen enyje-benyje játékot játszani, mert semmi értelme nincsen.

mgy 2008.01.09. 20:57:02

Egyetértek azzal, hogy szigorítani kell és vártam is, de nem erre gondoltam. Szerintem a régi tételekkel is lehetett volna rendet tenni, de rendőrt nem látok dolgozni, csak akkor ha "akció" -t szerveznek számukra, pedig több mint 35000 főről van szó. Simán mennek el a tilosban parkoló autók mellett, balesethez legfeljebb akkor mennek ki ha vér folyik. A tuti gengsztereket tuti autóikban meg sem merik szólítani, amíg velem egyszerű autóssal keménykednek. A sebességmérés talán azért jó számukra,mert nem kell ezekkel a durva alakokkal személyesen találkozniuk. Fénykép - levél- csekk kiküldve, dealer fizet én szívok.

kunbéla 2008.01.09. 21:02:10

Megtöpörödött Leves · leviblogja.blog.hu 2008.01.09. 20:17:27
Néha nyáron azzal szórakozom, hosszú utamon, hogy 10%-kal a sebességhatár fölé gyorsulok, beállok a belső sávba, ott aztán villoghatnak, nekem nyugodt marad a lelkiismeretem. Hisz csak az életéért teszem. :) 5 perc múlva elengedem, de addigra vörös a feje.

Nagyon zavaró, hogy valaki Hegyeshalomnál bémegy a belső sávba, és pestig ott akar haladni ( mert ő egy pesti bunkó). Hogy közben nem figyeli a forgalom dinamikáját (mert fingja sincs róla, nem ér fel odáig az IQ-ja sem), nem érdekli semmi, csak villog, és megy, mint állat - na ezt szeretném én a kerítésre feltekeredve látni. Az ilyen bunkó állatot egy percig se tudnám sajnálni. Arrébrúgnám a bunkóját, hogy a forgalom ne álljon le ilyen szarházi miatt.
Bocsánat, lehet, hogy én tűnök bunkónak, de gondoljatok bele kicsit.


Belső sávban folyamatosan nem haladunk, még Te sem!

0xFFFF 2008.01.09. 21:02:12

A kis kemény davenport ! Sosem mentél át piroson ? ...mert ha igen, egyetértek veled, bezúzni a járművedet elkobzás után ! Akkor is, ha az a lábad te buzi !

gyuribacsi 2008.01.09. 21:04:44

300 ezer pénzes büntetést már 50 ezerért is öröm elengedni. Ez kb. félhavi fizetése egy rendőrnek.
Összességében tutira nem lesz visszatartó ereje. Iskolák elé kéne inkább szekrény méretű zsernyákot tenni, amelyiknek van kisgyereke, hogy beintsen a felelőtlen száguldozó barmoknak. Ha jól működik, felőlem tegyen el napi nagyon sokat is.

A szegényember-gazdagember-száguldozik című műsornak nem a bírság a nagy rákfenéje, hanem hogy a drága/böhöm autók biztonsági foka sokkal nagyobb, mint a kisautóké. Magyarán, ha szegény ütközik gazdaggal, az előbbi deglik bele. Erre tessék gombot varrni kérem.

davenport 2008.01.09. 21:06:56

Kedves 0xFFFF!

Nem nem mentem át piroson, és nem is tervezem, kicsi sem vagyok, és buzi sem, igaz anyád nem volt olyan jó numera, de azért beraktam neki, de ez azt hiszem nem ennek a topicnak a témája.

nesztek 2008.01.09. 21:11:08

Én azon röhögtem, hogy a rendőr büntetni akart engem, mert éppen kiégett az első jobb oldalim..
Mire ránéztem az előttem álló rendőrautóra és hátul csak egy piros ködlámpa pislákolt összvissz.
volt pofám visszakérdezni és elengedett.

autosave 2008.01.09. 21:12:53

PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS PÉNZBEHAJTÁS

0xFFFF 2008.01.09. 21:13:06

Jól van davenport, leülhetsz. Válts fehérneműt, összekoszoltad.

autosave 2008.01.09. 21:14:21

Nem egy ilyet löktem már meg hátulról. Öröm nézni, ahogy fordulnak be az árokba...

" kunbéla 2008.01.09. 21:02:10
Megtöpörödött Leves · leviblogja.blog.hu 2008.01.09. 20:17:27
Néha nyáron azzal szórakozom, hosszú utamon, hogy 10%-kal a sebességhatár fölé gyorsulok, beállok a belső sávba, ott aztán villoghatnak, nekem nyugodt marad a lelkiismeretem. Hisz csak az életéért teszem. :) 5 perc múlva elengedem, de addigra vörös a feje. "

pink 2008.01.09. 21:20:20

akkor viszont kéretik normálisan tervezni a forgalmat, a zöld lámpára ne legyen 30m-rel arrébb piros, nem 20km-en át 40-es táblák sora egy főúton, télen meg tisztára nyalni az utakat, és sehol ne legyen egy kátyú!
És legyen alsó limit is: ma M3-Fót-Veresegyház-és tovább 30-40km/h átlag, néhány hülye miatt, akik inkább járjanak busszal.

pink 2008.01.09. 21:24:52

"A zebrán átkelő gyalogos esetén, nincsen féktávon belüli lelépés, aki ott üti el, automatikusan vétkes, aztán majd megtanulják
hogyan közelítsék meg."

nna, azért a puhatestűek is megérdemelnének egy misét

davenport 2008.01.09. 21:34:54

Kedves 0xFFFF!

Tőled elnézést kell kérnem, amiért a szintedre ereszkedtem, mostanában kezdtem újra fórumozni, és mindig elfelejtem hogy a hozzád hasonló kis surmóknak is van már lehetősége netezni.

"nna, azért a puhatestűek is megérdemelnének egy misét"

Az el is felejtettem írni, hogy a zebrán lelépő gyalogos esetén az autós legyen a ludas, addig a zárovonallal rendelkező úton átszaladó gyalogos esetén pedig legyen Ő a vétkes, és tényleg ide tartozik az is hogy a kivilágítatlan biciklist, és a városon kívüli gyalogos esetében nem járna büntetéssel az esetleges gázolás, ha a sofőr nem volt gyorshajtó, vagy ittas.

guderian 2008.01.09. 21:37:43

Nekem az "tetszik", hogy vállalkozásba akarják adni a sebesség mérést. Kft.-ék és Bt-ék fognak lesben állni.
Na akkor tényleg itt lesz a szopás ideje...

guderian 2008.01.09. 21:42:19

UI:Mindig ugyanazt a réteget ütik vágják 1/bérből élők 2/autósok és most jön az ingatlan adó. Magyarázat:Adózatlan jövedelmet így lehet megadóztatni. Kérdés: Én adózottból vettem akkor nekem nem kell befizetnem? UI 2 :Elmehetnének a jó édes q... anyukájukba....Azt hiszem még egyszer kétszer szétverik a várost az elkövetkező években

que? 2008.01.09. 21:44:38

Nem tudom, hogy kerülhetett ki ez a szemét az index címlapjára, az ilyen barmokat egy kurva kérdés nélkül kéne az árokba lőni. De persze csak miután teherbe rakták az édesanyjukat a ravatalon.

Ostoba, mint egy vödör sár.

toxx 2008.01.09. 21:48:23

Közkeletű elképzelés és rendszeres sirámok tárgya, hogy a kiváltságosokra valamiképp másféle törvények vonatkoznak, mint az átlagpolgárra. Nos, ez az elképzelés hamis ill. téves. A valóság sokkal inkább az, hogy a kiváltságosokra semmilyen törvények nem vonatkoznak, statisztikailag elenyésző számú esetet leszámítva. Tessék ezzel megbékélni. Ez az emberiség történetében mindig is így volt, így van most, és így lesz, amíg világ a világ. A felvilágosodás ill. a nagy francia forradalom idején összehordtak ugyan páran sok marhaságot az emberek egyenlőségével kapcsolatban, de ez csak tét nélküli viccelődés volt csupán. A gyorshajtást jobbára így vagy úgy megússza a médiasztár, a pártbennfentes, a nagyiparos és a maga módján Kopasz Freddy, mert ők mind birtokában vannak valaminek (pl. pénznek vagy kapcsolatoknak, mint a kiváltságosság megtestesüléseinek), aminek mi, közemberek nem, éppezért ugyanazt a gyorshajtást Béla bácsi nem ússza meg. Nincs egyenlőség, de emiatt ne tessék boldogtalannak lenni. A világra már mindannyian úgy jöttünk, hogy ez az állapot fennállt, így éljük le az életünket, és miután meghaltunk sem fog ez megváltozni. Aki ezen izgul, az feleslegesen dühíti magát.

Közelebbről a tárgyhoz, értelmetlen dolgon vitatkoztok. A nagyon kiváltságosoktól e helyütt eltekintve - világos, hogy a rögzített mértékű pénzbüntetés máshogy sújtja a szegényt, mint a tehetősebbet. Az igazságosságról vitatkoztok, de az igazságosságnak sok egyidejű szempontja van, és ez pont egy olyan eset, amikor ezek a szempontok egymásnak is ellentmondanak. A fenti aránytalanságot elvben úgy lehetne feloldani, ahogy többen javasoltátok, hogy valamilyen módon a jövedelemhez igazítanák a büntetést. Ez egyfelől ellenkezne azzal az alkotmányos alapelvvel, hogy a büntetésnek arányban kell állnia az elkövetett bűncselekménnyel vagy szabálysértéssel. Nem az a jogelv, hogy a keresettel kell arányban állnia. Ha ez a pénzbüntetésekre nézve megoldható lenne, akkor miért ne tennénk ugyanígy a szabadságvesztésekkel? Vagy aki szegény, arra vonatkozhatnának államilag előírt alacsonyabb árak, pl. a szegény (de akár képzetlen és lusta) olcsóbban kapna élelmiszert, ruhát, kocsit, plazmatévét, mint a vagyonosabb (pl. képzettebb, agilisebb, tehetségesebb) szomszédja. Hova lennénk?

Nem mellesleg a nincstelen csórók ezerrel száguldoznának a szétrohadó, balesetveszélyes verdáikkal, és röhögnének ki mindenkit, akik egy picit is igyekeznek többre vinni.

Másfelől pedig ebben az országban a polgároknak kb. 1/3-a fizet adót egyáltalán, és ennek is jó része kamu minimálbéres. A jövedelemeltitkolásnak hatalmas kultúrája van, ezért az ebből levezetendő pénzbüntetés csak még további bonyadalmakat okozna. Végeredményben az a rendszer sem lenne igazságosabb. Annyi bizonyos csupán, hogy a blogbejegyzést jegyző Lichtenstein koma ugyanúgy kikelne magából, csak akkor a polémia más fordulatait szőné történetébe Berger bácsiról és Kopasz Freddyről.

Majdmegmondomatutit · http://tombola.blog.hu 2008.01.09. 21:56:19

már biztos elmondta valaki, de én is elmondom. azé' mer' 300 eFt lett a bünti, ugyanannyian fognak szabálytalankodni. kevesebben fogják befizetni. ennyi.

davenport 2008.01.09. 22:01:37

Kedves Toxx!

És az az alapelv, hogy a büntetés célja a prevenció? Milyen alapelv alapján állapítom meg hogy kire milyen mértékben hasson, hogy érezze azt hogy őt megbüntették.
Hiszen egy pénzbirság átváltoztatása esetén is figyelembe veszik a jövedelmi viszonyodat, és egy csomó más körülményt.
z szVisszatérve az eredeti kérdésre, itt a jövedelem arányában megállapított büntetés teljesen felesleges lenne, hiszen az ország fele minimálbéren van, de ez egy másik történet lenne, így megint az szív aki bejelentve, adózva él.

Lehet hogy extrémnek hangzik, de igazítsák a büntetést a vezetett jármű értékéhez.

X 2008.01.09. 22:03:49

és jön az ukrán rendszámos autók kora. az a behajthatóság szempontjából kb olyan, mintha nem lenne rajta semmi...

Zord Kaszás 2008.01.09. 22:04:52

Hogy büntetnék már halálra azt a sok surmó gyalogost,meg bicajost, aki nem világítja ki magát meg a drótszamarát.
Na, a másik: Piros villogó lámpa, sorompó lent.-Gyalogos átmegy, meg azé még Józsi bá is áttolja a kétkerekűt oszt vagy átér, vagy benéz a szélvédőmön 2 darabban,
A rendőr meg röhög rajta két autóval mögöttem.

andd 2008.01.09. 22:08:08

aki nem akarja befizetni a büntetést, annál majd az APEH kpogtat. :)

fúj, rendőrállam!

toxx 2008.01.09. 22:08:20

"Lehet hogy extrémnek hangzik, de igazítsák a büntetést a vezetett jármű értékéhez."

Nagyon extrémnek hangzik. A szakadt verdák hatalmas népszerűségnek kezdenének örvendeni. Ha koccansz, behorpad ez-az az autón, lötyög-zörög-harákol, pusztul-romlik-ótvarosodik a kocsid, már nem lesz baj, nem fogod megcsináltatni, hiszen így legalább csökken az értéke. Amikor csak vinnéd javítani-szervizelni, mindig bevillanna, hogy pont most teszed értékesebbé, hogy aztán majd erre a következő büntetésnél még egyszer ráfizess.

toxx 2008.01.09. 22:13:36

"Milyen alapelv alapján állapítom meg hogy kire milyen mértékben hasson, hogy érezze azt hogy őt megbüntették."

Még egyszer, én nem vitatom, hogy a jelen büntetési rendszer igazságtalan, figyelembe véve a vagyoni viszonyok különbözőségét. Viszont azt állítom, hogy bármilyen más megoldás is igazságtalan lenne, csak épp más szempontból. Nem jó és jó, jó vagy rossz, hanem rossz és rossz megoldás között kell választani.

davenport 2008.01.09. 22:16:07

Nem, mert ha operettrendőreink, és a KF végezné a munkájukat, akkor ezek nem közlekednének az utakon, igaz ez meg egy másik topik lenne. Az autó értéke pedig nem a jármű állapotához, hanem mondjuk az Eurotaxhoz igazodna.

A munkám révén itt szenvedek olyan emberkékkel
akik semmi mást nem csinálnak, csak minden létező szabálysértést elkövetnek, aztán vagy mellényzsebből kifizetik, vagy össze-vissza hazudnak és megússzák.

Miliko Enoki 2008.01.09. 22:18:50

érdekes párosítások
1., tud vezetni, de tragaccsal jár, és bemerészkedik a belső sávba= közveszélyes.
2., nem tud vezetni, klassz a verdája és ki sem lehet robbantani a belső sávból= ön és közveszélyes.

toxx 2008.01.09. 22:19:18

"Nem, mert ha operettrendőreink, és a KF végezné a munkájukat"

...akkor ez egy másik ország lenne. A törvényhozás nem tud másik országot csinálni, csak a törvényeken módosítani.

davenport 2008.01.09. 22:26:19

Azért remélem a rendőrséget nem a th-ba rakod, mert akkor aztán tényleg nagy gáz van és csomagolok :))

Szedegetik le azért a rendszámokat, tényleg azok a tirpákok mit érdemeljenek akik leveszik az első rendszámot?

tojgli 2008.01.09. 22:31:27

Sokadik!

te az a fajta vagy, aki észre sem veszi, hogy Kresz-szabályokat sért, mert nincs tisztában vele, ezért ilyen kategórikus. Persze gyorshajtási birságot beszedni ahhoz nem kell ész. 20 éves jogosítványom van, napi szinten vezetek nem is keveset. Még soha sem birságoltak meg. A sok kis egy perc órákat jelent. Megyek, mint a meszes és menni is fogok. Mert a közegek marha kiszámíthatóak. Idegen terepen óvatos vagyok. De a gyorshajtáson kívül semmilyen más szabálytalanságot sem teszek. még záróvonal átlépést sem. De 300 ezerért már lelövöm a rendőrt. Hogy elvegyem a kedvét az eszement bírságoktól. Szemét kollaboránsok!

tata86 2008.01.09. 22:44:58

"Zsandárt közterekre, kalodát és bitót!
Botozással teremtünk majd európer nivót!"

Lalika 2008.01.09. 22:53:54

Úgy látom sokakat izgat ez a téma:
zugugyved.blog.hu/2008/01/09/biztonsag_vagy_szivatas

Szerintem egyszerűen fel kellene akasztani azt aki nem tartja be a KRESZ-t, ettől a dugó is megszűnne :)

A ciki csak az, hogy a technika fejlődésével egyre könnyebb lesz kiszűrni a gyorshajtókat, lásd. autópályákon máris kevesebben száguldoznak (legalábbis ahol kamera van)...

Na megyek dolgozni, hogy félretehessem az első 3 kilót...

nem nem nem 2008.01.09. 23:02:57

SENKINEK SEM ESIK LE, HOGY ITT ÚJ "PARKOLÓTÁRSASÁGOK" SZÜLETNEK MAJD, CSAK 100-SZOR ANNYI PÉNZÉRT???

md421 2008.01.09. 23:14:38

a bírságolás nem ördögtől való dolog, csakhogy: manapság a sebességkorlátozás nem a veszélyek elkerülésére, hanem "jogi fedezékként" szolgál a közútkezelőnek. Vagyis: éők kirakták a 2x2 sávos szuper minőségű útra a 60-as táblát, más kérdés, hogy mindenki 90-100 között megy. Ha aztán bármi baj van, az indok: gyorshajtás.
ÉSSZERŰBB sebességkorlátokat!! És UTÁNA lehet bírságolni!

toxx 2008.01.09. 23:18:36

Teljesen egyetértek.

tojásosnokedli 2008.01.09. 23:19:06

Hát, sutyerák irigy egy post ez.
1. tessen betartani a szabályokat. Nem véletlenül hozták őket: bizonyos köbcenti-ár-minőség alatt igenis rommá törik az autó, ha a sofőr elnézi a kanyart, és nekem kell kiköhögni a befizetett TB-mből azt, hogy ő csakazérsem volt hajlandó belátni a saját korlátait, így kórházban kezelik, majd leszázalékolják. Nem kell autóba ülni, ha nincs rá pénz!
2. ha akkora autód van, amiben sérülés nélkül megúszod azokat a crasheket, amibe gyorshajtás miatt kerültél, akkor igenis ki tudod köhögni a 300 ezres büntetést. ha nem, vegyél olyan autót, amit megengedhetsz magadnak.
3. Mielőtt bárki elkezdene hörögni: ha nagy autóval csúnyán törsz össze kisebbet, azért hivatalosan eddig is börtön járt, ezután is az fog. Vagy nem, de az jóval többe kerül 3 kilónál.
4. Offtopic, de aktuális: kötelező téligumit!!! Aki előttem tötyög 35-tel, azért, mert sajnál 3 évente 40 ropit a biztonságáért, annak elvenném az autóját. Indok: vajon mikor ellenőriztette és cseréltette utoljára a fékeket?!

X 2008.01.09. 23:21:22

"Offtopic, de aktuális: kötelező téligumit!!! Aki előttem tötyög 35-tel, azért, mert sajnál 3 évente 40 ropit a biztonságáért, annak elvenném az autóját. Indok: vajon mikor ellenőriztette és cseréltette utoljára a fékeket?!"

Soha, mert az még drágább...

Pol 2008.01.09. 23:43:14

Érdekes módon a szomszédos Ausztriában, nehezbben tudom túllépni a sebességhatárokat. Néha zavar, hogy nem tudok még a megengedett maximummalsem az úton maradni. Kanyaros országutakon településeken kívül 100, kisebb településen át 70.
Náluk ha meglátok egy 50-es táblát, akkor valahogy nem a trafipaxra, hanem egy kanyarra gondolok :)

Perillustris 2008.01.10. 00:06:49

Kiskapuk, és a törvényt kijátszók mindig lesznek, ezt szögezzük le.

Kritikáim a felmerült javaslatokra:
- Jövedelemarányos büntetés: ezt javasolni a minimálbérből (khmmm...) élők országában már-már komikus

- Jármű értékétől függő büntetés: egy (azonos évjáratú) 7-es BMW és egy Opel Astra 170-nel megy az autópályán. Ez 30%-os sebességtúllépés. Eszerint a BMW sofőrje fizessen akár 5-7x többet, miközben autója műszaki paraméterei sokkal jobbak, tehát az ő kockázata lényegesen kisebb, hiszen ő még bőven a határ alatt autózik (ugyanolyan képességű sofőrrel számolva), rövidebb a féktávja, stb.

Válasszuk szét a dolgokat: mindenképpen a rendőrök munkájának egyszerű ellenőrzése, az állomány megtisztítása, a sebességellenőrzési módszerek logikussá, ésszerűvé tétele.

A másik, a VISSZATARTÓ erejű büntetési tételek bevezetése, amit teljes mértékben támogatok. Senkit nem kényszerít senki gyorshajtásra. Az "árcédula" előre ki lett hirdetve, tessék áttalnulmányozni, s ehhez alkalmazkodni. Aki erre képtelen, az adja le önként a jogosítványát, vagy ne csodálkozzon ha megjön a csekk.

Az meg rossz duma, hogy a gazdagnak más összeg a "VISSZATARTÓ" erejű. Igaz, de... na és?

Ő eddig is többet engedhetett meg magának, ezután is így lesz.

Lehet, hogy naponta odadob a kutyájának egy rúd téliszalámit, más meg örül, ha egyszer egy hónapban párizsit ehet.

A lényeg, hogy átformáljuk a gondolkodást, ami ma a következő: "sietek, megyek, nekem megéri, kurva kicsi az esélye, hogy elkapnak...", arra, hogy "sietek, de elég az 55/100/140, mert szinte biztos, hogy megszívom".

Automata traffiapaxokat kell telepíteni sokezer helyre, a feldolgozást pedig teljesen automatikussá tenni, ezzel minimalizálni az emberi beavatkozás lehetőségét.

névnév 2008.01.10. 00:15:35

ez tönkreteszi a gazdaságot.
több teherautó, több fuvarozó, több utazó ügynök, nagyobb fogyasztókra áthárított költségek

én tudom, eddig reggel 8-tól kb 20-ig, ami 12h, befért kb 900km és pár óra tárgyalás, ügyintézés, stb belföldön. ezek után lesz 2x400km, két ember. dupla költség. amit mindenki fizet, a fogyasztók

(az idő miatt ugye... majd 8h-s műszakba nem fog csak a fele beleférni)

Nope 2008.01.10. 00:20:20


Remélem lesz alkalmam integetni neki amikor az autópályán nagy fekete autójából lobogó hajjal mosolyog 250nel a leállosávban én pedig 38 fokban araszolok a balcsira a dugóban, persze nem oda hanem visszafelé amikor már belépőre nem jut mert sikerül a kereszteződésben úgy átmennem ,hogy a havi bérem nem nyomja a zsebem.
A hiteltörlesztésre félretett félhavit meg mosolyogva adom át mivel nem vettem észre ,hogy a bokorban jól benne van a 30as tábla kint a nyílt terepen.
Én még szerencsésnek is érzem magam mert a szomszédom, a Sanyi leért ugyan de kisebb fia vizibiciklivel a megengedettnél gyorsabban hajtott ezért a gyereknek 3 évig Kínában kell Mike pólót varnia, vagy 15 év börtön.
Azért legalább az asszony nem szíd le, Isten nyugosztalja. Nem kellett volna neki józanul sétálnia a járdán amikor szégény rendőrfőnök "lopot" kocsijával elütötték.
Legalább az autót bezárta az a kedves tolvaj, nehogy valaki ismét ellopja és eltüntesse a nyomait.
Nekem mégis csak jó.
Még egy mozijegyre tellik így szép lassan elsétálok megnézem a 300 at.

Okostojás 2008.01.10. 00:21:02

Ismételgesd kedves blogíró: Nem vagyok demagóg, nem vagyok ...
Persze nagy segítség lehetne a tájékozottság is, nembaj writeonly vagy értem.

Nope 2008.01.10. 00:26:17

Na de tényleg, ki a fene találta ezt ki?
Elképzelem , ahogy megszületett a gondolat:
"-Ez it Őrültség?
-Ez Itt Magyarorszááááág!!!
Gyorshajtás?
Háromszááááz!
Haul! Haul!
Izzókészlet?
-Háromszáááááz!
Haul! Haul!

Na ez fogjuk jól megnézni, mert ez a
történet igazi kasszasiker lesz!!!"

Amúgy meg ti vagytok a parasztok, a MAGYAR az lovas nép és kész!:)

Lalika 2008.01.10. 00:54:53

Perillustris
igazad van, csak ne menjenek el baromba, és oda tegyenek táblát ahova indokolt, és útépítés után ne maradjon ott.
Pol által említett szomszédos példát én is szimpatikusabbnak tartom.

korrekt 2008.01.10. 01:03:40

Tehát: vasúti átjában a megengedett sebesség 40km/h, tehát ha 56-tal mennél át, az vastagon szabálysértés, akkor is ha kis szar polskival csinálod, vagy bálnamercivel tuskóval a kormány mögött.
A zsaruknak annyi eszük sincs, mint egy kitámasztott hintalónak.
1000 helyet tudnék, ahol durván lehetne büntetni, és ennél sokkal többet, ahova nagyon nem kéne kiállniuk, mert vakít, mi a céljuk.
Szarházi az összes, és kiló megveszik őket.
Amig ez így megy, addi nem lesz se rend, se fegyelem.
Monjonleeeeee mindenki, de azonnal!:-)

x 2008.01.10. 01:34:22

és majd egy újgeneráció centrum bt. fogja végezni a bűntetgetést... :S:S:S
ezek után a rendőrség biztos "régi szép idők" lesz...

execute 2008.01.10. 02:04:37

2007-től úgy számolják a "súlypénzt", hogy az gyakorlatilag az autó értéke szerint próbál különbséget tenni. (gyártási év, lóerő)

Szóval ez a szám, már ott van az adminisztrációban. Akkor mi a francért nem lehet bevezetni, hogy a büntetési összeget is ebből számolják???

Mit érdekel engem egy 30ezres csekk??? Leszarom. Viszont amikor még csóri zsigulival jártam, akkor pont rálisnak éreztem. De mit érdekli a főnökömet a 100.000-es csekk??? A Viper-jából csak röhög, amikor fizetni kell. (tavaly, napi 1 millát keresett) Na ezért kéne az autó értéke szerint megszivatni mindenkit. A társadalmi olló vészes ütemben nyílik szét. Meg kell tudni fékezni az anyagilag szerencsésebbeket is, de közben figyelni kell a leszakadtabb melósra is. AZ hülye duma, hogy aki régi autóval jár, az úgysem tud száguldozni. Egy húsz éves BMW-vel ugyanúgy tudsz menni, mint egy maival. A két tulajdonosot mégis más-más összeg fogja elgondolkodtatni. (persze be lehetne vezetni, hogy mindkettő 300.000-es csekket kapjon, de ez csak az önként börtönbevonulók számát növeli... miközben a 30millás tulaj ezen az összegen is csak nevet.

execute 2008.01.10. 02:22:47

Perillustris!

Más országban is úgy van, hogy a gazdagabb többet fizet. (a finneknél példul a havi fizetésed 30%-a ugrik gyorshajtásnál) Csak ugye ott nem minimálbéren van az egész ország, ezért nincs szükség olyan trükkökre, hogy a szabálysértéskor használt autó értékéből kelljen számolniuk. Nálunk viszont jó ötletnek érzem. És 2007-től már nem is jelente pluszmunkát, hisz a "súlypénz"-t leváltó évjárat-lóerő adat már egy jó kiindulópont.

Írod, hogy egy jó autóval közel sem olyan veszélyes a gyorshajtás, mint egy szakadttal. Igaz. De csak a jóautóban ülő szemszögéből. Aki a külső sávból próbálja megtippelni, hogy a belsőben a bálnamerci 150-el, vagy 220-al jön, annak tök mindegy, hogy a mercin milyen fék van... Meg annak is, aki a padkára menekül a 2A-n egy-egy ilyen szemből jövő "biztonságos" autóban ülő állat miatt. És ha ezt figyelembe vennénk, akkor miért nem nézzük sofőr felkészültségét is? Az mégjogosabb szempont lenne, nem?

Gorr 2008.01.10. 03:51:48

Azért vicces, hogy sokan úgy csináltok, mintha az emberek csak ott szabálytalankodnának, ahol értelmetlenül van kitéve a 60-as tábla kilométereken keresztül.

Egyébként a kopasz vállalkozónak sem mindegy, mennyit hagy ott. Márpedig ha ilyen tételek vannak, valószínűleg kézbe is sokkal többet kell adni. Szerintem nekik sem teljesen mindegy.

Ráadásul nem a 10 millió gazdag országa vagyunk, így talán lesz némi eredménye az intézkedésnek. Csehországban már szigorítottak és sokkal kevesebb a halálos baleset. Az nem jó? Hány ember ül be az autójába részegen, vagy hányan gondolják úgy, hogy tudnak ők vezetni, mehetnek akár gyorsabban is?

aDoayen@HWSW 2008.01.10. 03:58:05

Ne száguldozzon és ha lehet, akkor be se menjen a fővárosba kocsival... ?!
index.hu/politika/belfold/budapest/kitilt0109/

0xFFFF 2008.01.10. 08:34:06

Sztori:

Pár éve albertirsa felé vitt a dolgom. Pont születésnapom volt, és ez nem mellékes a történet szempontjából, később lesz jelentősége. Szóval szépen szabályosan haladok albertirsa valamelyik részén 50 km/h alatt pár km/h-val, tehát teljesen szabályosan. Kiint a rendőrjárőr vigyorogva, kiállok, nyugodtan, autóm jobb mint az ő üldöző astra-juk, újabb, izzókészlet miazmás rendben, jogsi, személyi nem járt le, zöld kártya érvényes, stb. Szóval nyugiban félreállok. Rendőr tiszteleg (mert kötelező) elkéri a papírokat. Hosszan olvassa ki az irataim irdatlan - 5 cigidoboz méretű oldal szellősen töltve - mennyiségű információáradatát, majd megkérdi:

- Tudja-e [kersztnevem] miért állítottuk meg ?
- Nem, nem tudom. (honnan a fenéből tudtam volna, abban a setét fejben semmi nem világít)
- No, jöjjön velem ! mondja ő

Kiszállok, bepittyentem az autót, mégsem bízok a magyar rendőrben, jobb ha zárva van. Felsétálunk kb 40 métert arra, amerről jöttem és mit látunk ? Egy 30-as tábla áll egy 100 éves nyárfa törzsétől 15 cm-re, de úgy, hogy akkor látható csak, ha szembe haladsz a forgalommal ! A táblát a közeg is csak úgy tudta megtekinteni, ha a tudástól dagadó fejét beerőltette a fa és a tábla közé, ami azért mutatvány volt. Na, mondja nekem:

- Látja ? 30 km/h a megengedett sebesség és ezt Ön [kersztnevem] túllépte ! 48 km/h-val haladt !

Lényeg a lényeg, megbüntetett és búcsúzoul azt mondta:

- Látom ma van a születésnapja [keresztnevem] ! Boldog születésnapot !

No, akkor ezt pár ezressel úsztam meg, mostantól nem megyek albertirsa felé, mert ez a paraszt tuti ott van még és most majd akár 100k HUF is bánhatja, hogy azt a táblát - gondolom a rendőrség szakmai indokai alapján - a fa tövébe telepítették megkűzdve annak gyökérzetével.

snakekiller23 2008.01.10. 08:35:10

isaskydisco.freeblog.hu/Files/Belga.htm

Ajánlom a kedves blogírónak.

Amúgy csak az extrém gyorshajtókat bűntetik tudtommal. Őket meg már ne kelljen sajnálnom mondjuk lakott területen belül. Így is elképesztő a halálozási statisztika az utakon; vezetni nem tudunk, viszont pofánk, meg lóerő a fenekünk alatt az van. Ennek itt volt az ideje, hogy elejét vegyék. Mondjuk így.

snakekiller23 2008.01.10. 08:36:44

Mármint az extrrém gyorshajtóat bűntetik _ekkora összegekkel_, még milőtt valaki reklamálna. :)

Nagydög 2008.01.10. 08:51:28

"Megtöpörödött Leves · leviblogja.blog.hu 2008.01.09. 20:17:27

Néha nyáron azzal szórakozom, hosszú utamon, hogy 10%-kal a sebességhatár fölé gyorsulok, beállok a belső sávba, ott aztán villoghatnak, nekem nyugodt marad a lelkiismeretem. Hisz csak az életéért teszem. :) 5 perc múlva elengedem, de addigra vörös a feje."

Latod, milyen hulye vagy edes verem. Ha rendor lennek, es ezt a mutatvanyodat latnam, akkor szepen kiintegetnelek, es baratsagos helyszini birsagban reszesitenelek, meg ugy fel oranyi tovabbkepzesben a parhuzamos kozlekedes szabalyairol. Koteles vagy ugyanis elengedni a belso savban lakott teruleten belul akar fenysebesseggel kozlekedo delikvenst is. Mivel mindketten a 10%-os hataron belul vagytok, a masik delikvens meg csak gyorshajtasert sem lenne eloszedheto.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.01.10. 08:51:58

Vasúti átjáróban én úgy tudom, 30 a megengedett sebesség. Legalábbis egyben, amelyiken sűrűn jártam át, ott annyi volt. Egyszer 39-el mentem, és mondta is a rendőr, hogy örülhetek hogy nem 40 mert akkor már nagyobb lenne a büntetés.

Ja, egy rozoga ETZ125-ös mociról volt szó. Nem tudom miért, de nekem motorral valahogy biztonságosabb 50-el átsuhanni a vasúti átjárón, mint 30-al tökölődni.

babszi 2008.01.10. 09:11:43

Rendben, de akkor tételesen legyen bemutatva, hogy mire költik a befolyt gyorshajtási bírságokat. mert hogy utak karbantartására nem, az fix. Szerintem akkor lenne kevesebb baleset, ha jobb utak lennének. Már egy felező vonal felfestés (ami látszik) sokat jelent éjszaka.

Anarchista 2008.01.10. 09:19:40

Tudom, én vagyok az állat, de sosem értettem, mi a baj a gyorshajtással... Itt az ideje a hátát letépni a gyorshajtóknak? Mert marha könnyű más tökével a csalánt verni. _Nektek_ bizonyosan k*rvára mindegy, hogy egy Budapest-Nyíregyháza-Budapest _nekem_ 6 órába telik szabályosan vagy 4-be gyorshajtva... (Bár vonnák le a _Ti_ életetekből azt a két plusz órát, és kapnám meg én! Egyikőtök sem ragaszkodna akkor ehhez a hülyeséghez. És ne jöjjön senki azzal a demagóg marhasággal, hogy tőlem meg más ember életét vonják le, akit megölök gyorshajtással - a gyorshajtás _önmagában_ a világon _semmi_ problémát nem okoz. A _relatív_ igen, de annak meg köze nincs az önkényeen megválasztott sebességhatárokhoz.)

Bárki lef@szozna, utálnátok stb., nem reagálok, csak kifejtettem a nézetemet, mert ezt a szélmalomharcot próbáltam már ezer fórumon vívni, de az egyszerű "vidéki gondolkodású" emberek tökéletesen képtelenek megérteni, milyen súlyos időveszteségekbe kényszerítenek ezzel... (Nem a válaszadási, hanem a lassan haladási kényszerrel.)

snakekiller23 2008.01.10. 09:21:16

Őszintén én eddig nem sok olyan balesetről hallottam; ahol az út minősége lett volna okolható a történtekért. Az elsőbbségmegnemadás, gyorshajtás, index nélküli sávváltás, lámpánál le nem lassítás már több esetnél rémlik.

Vad.Korte (törölt) 2008.01.10. 09:29:51

A büntetésnek arányban kell állnia a vétséggel. Ilyen egyszerű.

Anarchista 2008.01.10. 09:45:54

Na erre még reagálok, mert ez jó!

"A büntetésnek arányban kell állnia a vétséggel. Ilyen egyszerű."

Tökéletesen egyetértek! És mivel a gyorshajtással _önmagában_ senkinek nem okozok egy fikarcnyi hátrányt, kárt sem, ezért tiltakozik minden porcikám az ellen (és ezért érzem az egész szabályozást kifejezhetetlenül igazságtalannak), hogy ilyen szigorúan súlytsanak miatta!

Utoljára a témába vágva még egy közbevetés. Amikor kedvenc miniszterelnökunk arról pofázott tavaly, hogy "a kiskapukat be kell csukni", attól meg azért kaptam agyvérzést, mert amíg kormányzati Audik piros-kék villogóval 210-zel tolnak le a pályán, merthogy rohadt fontos emberek, es sietnek, bezzeg nekem nem szabad ám, mert szerintük velük ellentétben én ráérek, és csak a saját szórakoztatásomra kvaterkázok az úton, addig az ilyen mondatoknak az az üzenete, hogy "ti, pór nép, szépen ráérősen; rám az egesz úgysem vonatkozik", az vérlázító!

Ban_Dee 2008.01.10. 10:05:48

Nagydög 2008.01.10. 08:51:28

Pontosan.
Az hogy valaki sebességhatár fölött megy, még nem ok arra, hogy ne engedje el, aki el tudná - mert üres a jobboldali sáv.
(Eleve érdekes hogy pl. Váci úton is sokszor a jobb oldali sáv üres, középsőben, meg a belsőben ugyanakkor már majdnem dugó kezd kialakulni. - A szélső az lepra-sáv vagy mi a szösz?)

Különben is - honnan tudhatom, hogy hova szalad annyira? Majd a rendőr, annak _VAN_ joga feltartani hogy megkérdezze, hogy hová száguldozik annyira. Nekem (neked, X-nak, Y-nak NINCS).
Ja, közhely, de igaz: nem az az úr, aki siet, hanem aki ráér, mert úgyis megvárják...

Vad.Korte (törölt) 2008.01.10. 10:21:50

Anarchista, ez a vita messzire vezet. a szabály az, hogy pl. lakott területen 50-nel mehetsz. Kész. Rád is vonatkozik a szabály, neked is be kell tartanod, ha tetszik, ha nem. Ez is ilyen egyszerű.

A gyorshajtás meg egyébként balesetveszélyes. Közheky, de igaz. Jöhetsz az okos dumával, hogy de te nem, de akkor is. Az is balesetveszély, ha nem te sérülsz meg végül.

sga 2008.01.10. 10:25:52

Kedves Aggódók, élükön Lichtensteinnel!

Arra még senki sem gondolt, hogy a szabályokat be is lehet tartani? És akkor nem bírságolnak majd meg a rend éber őrei? Nekem ne mondjátok, hogy nem lehet, mert be lehet. Csak senki sem akarja. Mindenki csak egy kicsit szabálytalan, oszt sír a szája, hogy 'Ne máááá, hogy megbirságolnak, mikor én CSAK ezt meg azt...'

Most majd jöttök azzal, hogy betarthatatlanok. Nem igaz, betarthatók. Meg jöttök azzal, hogy az arányok így meg úgy. Én meg jövök azzal barátaim, hogy akkor ki vele mi az ami még megengedhető? Miért pont az? Miért pont annyi, miért pont úgy? Akkor meg majd ahhoz képest leszünk 'picit' szabálytalanok?

Nem ugatni, meg sírni kéne. El kéne végre fogadni, hogy a közúti közlekedésnek vannak szabályai és pont. Azokat be kell (és be lehet!) tartani. Aki nem teszi veszélyeztet másokat, ezért le kell róla szoktatni. Ha másképp nem megy, hát így.

Alfonz 2008.01.10. 10:48:49

A köztisztviselőknek a jutalmat a havi illetmény arányában osztják. Akkor pedig úgy igazságos, ha a büntetéseket is arányosítják.

medx 2008.01.10. 10:51:39

Kedves szabályokat betartatni akarók, élükön sgaval!

Vegyétek észre, hogy itt nem a szabályo betartatásáról van szó, hanem simán pénzbehajtásról.

Ha annyira rendet akartak volna tenni a közutakon, akkor bevezetik az útnyilvántratást. Gyorshajtottak a kocsiddal, és "nem tudod, hogy ki volt"?
Holnaptól útnyilvántartás, és a következő ilyen alkalommal máris ott a dokument, hogy ki szabálytankodott, vagy ha nem vezeted akkor ugrik a kocsi.

Ha megvan az "elkövető", akkor az első alakalom x ezer a második x*10 ezer, a harmadik után ugrik a jogsi pár évre, és lesz...m, hogy a munkája megköveteli.

Ezzel párhuzamosan be kell vezetni a fentebb említett "amerikai rendszert", a rendőr csak kamerák előtt igazoltathasson.

A most bevezetett agyrém, két dologra jó:
1. A rendőrök nem havi x, hanem 3x zsebpénzt visznek haza.

2. Állambácsi és az önkormányzatok millárdos plusz bevételhez jutnak.
természetesen csak elvileg, mivel ezt tevékenységet is kiadják vállakozásba.
Garantálom, hogy pár hónap és megjelenik az EpiCentrum Fényképészeti Kft. évi 4 milliárdos bevétellel, amiből az önkormányzat kap öt forintot, a többi marad a "magánszférában".

Perillustris 2008.01.10. 11:08:16

Anarchista: mindig nalam van egy pisztoly, bar nincs ra engedelyem, de hat egy fegyver "onmagaban" nem veszelyes, "nem okozok egy fikarcnyi hátrányt, kárt sem" vele.

Na?

Ne haragudj, de baromsagra csak baromsag lehet a reakcio.

Szerinted kit erdekel rajtad kivul, hogy mennyi idodbe telik szabalyosan leerni Nyiregyhazara? Ha 3 ora, akkor annyi. Semmi nem jogosit fel a min. 50%-os sebessegtullepesre!

Amugy szerinted tenyleg nem rejt plusz veszelyforrast az, ha 130 helyett 195-tel haladva JELENTOSEN megnovekszik a fekut?

Udv, Perillustris (aki tosgyokeres budapesti, de ezek szerint "vidéki gondolkodású")

snakekiller23 2008.01.10. 11:16:39

Jaja, tessék emlékezni fizikaórákra, fékút a sebesség négyzetével arányos. Shit happens.

Amúgy Anarchista, netán az adófizetőktől kapod a fizud és őket szolgálod, hogy neked el kéne néznünk a száguldozást? A szirénázással való visszaélés is megérne egy misét, de ezzel dobálózni eszméletlen demagóg dolog.

Perillustris 2008.01.10. 11:17:25

Azzal termeszetesen egyetertek, hogy rendbe tegyek a "kinn felejtett tablak" ugyet.

De az alapelv nem tamadhato, s a buntetesek kivedhetok a szabalyok betartasaval.

Be fog csuszni hiba a jovoben is, akarmilyen szigorusag van, egy-egy tabla kinn fog maradni, de ha van felelose a hibanak, akkor valoszinuleg kevesebbszer fordul majd elo.

Aki autopalyan 130, varosban 50 felett megy, az pedig ne lazadjon, ha buntetest kell fizetnie.

medx 2008.01.10. 11:22:27

Perillustris: szerinted érdekli a törvényhozókat, hogy Anarchista kit és hogyan veszélyeztet?

Ha nem okoz bajt, max. évente egyszer-kétszer kap egy csekket (ha jól sejtem nem is ő, hanem a cége), ez extra bevétel az államnak.

Ha megöl valakit, utólag lecsukják. Kivéve, ha ő is ott marad.

Fiskális szempontból ez a kánaán. Állambácsi kaszál, te pedig a tényleges felelősségrevonást el tudod kerülni 30-300 ezer forintnyi célbefizetéssel.

Devil Inside 2008.01.10. 12:05:32

Ban_Dee:
A városon belüli többsávos forgalomra kissé bonyolultabbak a szabályok, a jobbratartási kötelezettség elég korlátozottan érvényes és több olyan szabály van, aminek a megítélése elég szubjektív. (Pl. a gyakori sávváltást tiltó szabály: nincs számszerüsítve, így ha úgy érzem, túl gyakori lenne sávot váltani az Árpád úttól a Nyugati felüljáróig, akkor az a KRESZ-szel alátámasztható. Amúgy a szélső az leprasáv, sokszor fordulnak le onnan lelassítva jobbra, az Árpád-hídnál el is kanyarodik, addig erőteljesen ki van járva, a Lehel-piactól pedig beleparkolnak vagy leállnak parkolót keresni - főleg a Westenddel szemben.)

Valójában a jobbratartás elvárása ilyen városon belüli 2-3 sávos utaknál nem életszerű, nem várható el, sőt esetenként nonszensz: ahol szinte kereszteződésenként van egy balrakanyarodó sáv is, ott nemcsak nem várható el, hanem iszonyat veszélyes is lenne, hogy a lassabb delikvensek 2-3 sávot váltva tudjanak csak elkanyarodni.

Persze Leves egy barom: autópályán a feltartással ő is KRESZ-t sért, másrészt ha 20 sietőből 1 olyat tart fel, akinek nemcsak ráragadt a gázra lába, hanem életbevágó (szó szerint) ügy miatt menne (pl. 8 hónaposan megindult szülés), akkor az gondatlan emberölésnek is minősülhet. Ez a feltartás ugyanúgy önbíráskodás, mint mikor kikúrnak eléd egy műanyag palackot, mert szerintük feltartottad őket...

Amúgy a sebességhatárokkal az autópályákat kivéve egyetértek és betarthatóak is: itt felmerült egy kifejezés, a relatív gyorshajtás: namost magyar autópályák legtöbb részén a 150 km/h sem számítana relatív gyorshajtásnak, elég szélesek a sávok és nincsenek bennük érdekes kanyarok. Az egészben ez az egy dolog idegesít, hogy nyugodtan el lehetne engedni néhol a forgalmat, de ehelyett jól megbüntetik azt, aki menne. (Aki szerint pedig ezt olyan könnyű betartani, az nem jött még vissza 7-800 km-ről, amikor már baromira szeretne otthon lenni az ember és igen, az a negyedóra 20 perc is számít, amit az M1-en meg lehet nyerni.)

Buszsávról pedig annyit, múltkor belecsúsztam egybe - nem ismertem a terepet és a sávom figyelmeztetés nélkül buszsáv lett, mellettem meg folyamatos kocsisor. A bölcs emberek szerint hogy ússza meg az ember ilyenkor a 30ezres büntetést?

zebi 2008.01.10. 12:07:49

Ez csak egy újabb dolog itthon, amivel megint a szegényebbeket, pl. a munkából-bérből élőket szívatják. Na és akkor mi van? Gyurcsány azt is megmondta, hogy ha nem tetszik, el lehet innen menni.

Ardarich 2008.01.10. 12:20:01

Hogy ez állami pénzbehajtás? Persze hogy az. Végre találtak egy olyan réteget is, amivel szemben erkölcsileg messzemenőkig jogos. Aki 100%al lép túl sebességhatárt, az nem egyszerű szabályszegő kategória, hanem közveszélyes barom. Hogy politikusok mit csinálnak amúgy a közpénzzel, az meg a téma szempontjából teljesen érdektelen. (Amúgy, ha már demagogizálunk, akkor ártalmatlanabbak, mert tudtommal, se Zuschlag simlijeibe, se a Happy End KFT-be, se
a Fittelinába, se Wekler Ferenc szőlőskertjeibe, se Orbán Győző bányaügyeibe nem halt bele senki. A gyorshajtók meg európai összehasonlításban is tragikus mennyiségű embert mészárolnak le minden évben.)

Perillustris 2008.01.10. 12:25:22

"(Aki szerint pedig ezt olyan könnyű betartani, az nem jött még vissza 7-800 km-ről, amikor már baromira szeretne otthon lenni az ember és igen, az a negyedóra 20 perc is számít, amit az M1-en meg lehet nyerni.)"

Azalatt a 20 perc alatt viszont hatvanyozott a kockazat, foleg, ha mint irod, 7-800 kilometernel tart az ember, ugyhogy ezzel ongolt lottel.

A buszsavos tortenet minden bizonnyal nem egyedi eset, de szazalekosan elhanyagolhato merteku lehet a szabalyt tudatosan megsertokhoz viszonyitva. Persze ez az egyszeru embert nem vigasztalja, elismerem. De megis, hogyan kellene ezt csinalni? Megkerdezni a vezetotol, hogy ez most szandekos volt? Vagy evi egy buszsav-buntetes megengedett lenne? Otlet?

Tudomasul kell venni, hogy az ember felelosseggel tartozik onmagaval es a tarsadalommal szemben, kulonosen ha annak eleteben szervesen reszt vesz (pl. kozlekedik). Mindenki hibazik, s a hibanak ara van.

Perillustris 2008.01.10. 12:27:03

"Azalatt a 20 perc alatt viszont hatvanyozott a kockazat, foleg, ha mint irod, 7-800 kilometernel tart az ember, ugyhogy ezzel ongolt lottel."

Helyesen: Amiatt a 20 perc miatt...

Hmmmm 2008.01.10. 13:31:15


Nos, a Berger bácsi fizessen, ha a vasúti átjáróban 62-vel döngetett, kérkedvén, hogy polskija fullgázzal csúcssebbességet ért el.

(amúgy Berger bácsi nógrádi lakos 72 évesen autópályán hajt 62-vel, és nem a vasúti átjáróban, ott jó esetben, ha 20-al)

konszolidált 2008.01.10. 13:36:59

Minden nap látok autózós társakat akik simán meghalhatnának ha a másik nem javítaná a hibájukat. szóval tényleg kellene velamit tenni.. De a nyugisabb tempóm mellett is minden nap legalább 2-szer elvehetnék a jogsimat, mert pl van egy tök felesleges 40-es tábla ahol mindenki min. 70-el megy. Ha nem, akkor egyszerre 3-an kezdik előzni, a néha elég veszélyes módon. Gondolom nem kell mondanom, hogy a rendőrök még sosem mértek az iskola előtti 40-nél, ahol csak átlag 60-nal mennek, inkább a másiknál, ott 80 az átlag... pedig ott lenne értelme is, sőt ott szerintem folyamatos ellenőrzés kellene! Egyébként normál haladás mellett mindenkinek a 30.000-es büntetésbe kellene esni, a katasztrófát a felesleges korlátozások okozzák majd és tuti ott gubbasztanak majd, ahol simán belecsuszat bárki a 90 ezres kategóriába. (20-as korlátozásnál 51kmh már 300ezer!) A 20-30-40 es korlátozást nem is nagyon értem, ment már valaki 20-szal!?! Persze van, aki nem vezet és még idegesiti is hogy más igen, simán megértem őket, ők azt mondják "tessék betartani a szabályokat". Sokuknak fogalma sincs róla, mi van az utakon hétköznap, gondolom tölük dübörög a gazdaság. Alapelvként csak olyan szabályokat kellene hozni, amiket FOLYAMATOSAN be is lehet tartatni, az hogy mindenhova 40-es táblát teszek és hetente véletlenszerűen elveszem 100ezer ember jogsiját, és tönkreteszek még 100ezret nem tudom kinek az érdekeit szolgálja. Talán a rendőrökét, a rendőrséget így lehet majd privatizáni pár cimborának, talán az lehet a cél. A mai pénzgyüjtési célokkal a rendőr az ellenségem, ekkora büntetések mellett a kenőpénzek is nagyok lesznek, és a rendőrök szinte istenekké válnak. fegyverrel...

medx 2008.01.10. 13:46:37

Ardarich: Most találták meg ezt a réteget?
Ugye viccelsz?

Megkérdezném: 1 l benzin árában mennyi adó van? Mennyi a teljesítmény adó? Hát a regisztrációs? Csak, hogy a nagyobb tételeket említsem.

A közveszélyes baromokat nem lehúzni kéne, hanem eltiltani a vezetéstől.

Perillustris 2008.01.10. 14:25:50

medx: most jon az a karcos lemez, hogy az autosokrol hany bort huz le az allam?

Roviden: az altalu(n)k okozott koltsegek toredekere eleg az a penz.

Anarchista 2008.01.10. 14:50:15

"mindig nalam van egy pisztoly, bar nincs ra engedelyem, de hat egy fegyver 'onmagaban' nem veszelyes, 'nem okozok egy fikarcnyi hátrányt, kárt sem' vele."

Engem nem is zavar! :-)

"Amugy szerinted tenyleg nem rejt plusz veszelyforrast az, ha 130 helyett 195-tel haladva JELENTOSEN megnovekszik a fekut?"

Amennyiben ez a szakasz nem belátható, akkor nemhogy veszélyforrás, de az az a relatív gyorshajtás, ami miatt én is embert tudnék ölni. Ha belátható, hát tessék odafigyelni! (Az emberek 99%-nak a leghalványabb fingja nincs arról, mi a különbség a _relatív_ és az _abszolút_ gyorshajtás között, és ezért kívánják a vérét venni mindennemű gondolkodás nélkül minden gyorshajtónak.)

"neked el kéne néznünk a száguldozást?"

Senki nem kérte, hogy "nézzék el". Csak ne zavarja őket!

"Szerinted kit erdekel rajtad kivul, hogy mennyi idodbe telik szabalyosan leerni Nyiregyhazara?"

Ilyen hülyeségeket tudok kérdeni én is: szerinted ki a francnak van morális alapja beleszólni abba, mennyivel megyek, ha a technika lehetővé teszi, _önmagában_ nem okoz problémát (nem győzőm eléggé hangsúlyozni), én nyerek vele, de mást nem korlátoz semmiben?

"A gyorshajtók meg európai összehasonlításban is tragikus mennyiségű embert mészárolnak le minden évben."

Csakhogy túlnyomó többségben (persze hogy nem állítom, hogy mindig) _a_masik_fel_ a hibas, a baleset okozoja. (Nem nézett szét, tükörbe stb.)

"Tudomasul kell venni, hogy az ember felelosseggel tartozik onmagaval es a tarsadalommal szemben"

A társadalomnak az egyénnel szemben nagyon gyakran irreális elvárásai vannak! (Ez kicsit olyan is, mint a bűnbakkeresés. Én szarok mindenre, magamra is, vigyázzon hát más rám. Nonszensz!)

"A közveszélyes baromokat nem lehúzni kéne, hanem eltiltani a vezetéstől."

Szerintem meg azokat, akik piszokul nem tudnak vezetni, halál bénák és még félnek is az egésztől, de azért vezetnek... Az ilyen járjon busszal!

Devil Inside 2008.01.10. 14:59:05

Perillutris:
Nem egészen: messziről hazafele, ha álmos vagyok (150 vagy akár 500 km után), akkor 100-120-szal jövök és kiállok pihenni még akár Tatabányánál is. Ha viszont már mondjuk Ausztriában kipihentem magam, általában sokkal koncentráltabban és pontosabban vezetek 500 km után, mintha akkor ültem volna be a kocsiba. De mint írtam: magával a szabállyal van bajom és ideje lenne megváltoztatni ez az egy (autópályán sebességkorlátozást), amit tudatosan - vállalva a felelősséget - meg is szegek rendszeresen. Autópályán szvsz nem a sebesség, hanem a követési távolság be nem tartása igazán veszélyes...

A városi vezetésnél pedig ezernyi példát lehetne hozni, amikor az ember tisztán a helyismeret hiánya miatt belecsúszik szabálytalanságokba. A szar felfestésekért és rosszul kitalált forgalmi rendért hadd ne én vállaljam már a felelősséget. Ezért rohadtul szemét dolog azonnali és véres megtorlást követelni: akik ezt teszik, vszeg nem nagyon vezetnek ebben a városban.

A pénzbüntetés mérlegelés nélkül pedig csak a korrupciót növeli: ennél sokkal jobb eszközök lennének, különös tekintettel arra (amit már sokszor írtam és itt is előfordul), hogy a kiintett gyorshajtót 10-30 percre félreállítják, esetleg egy rendőr összefoglalja neki, amit a KRESZ szabályairól tudni kell. (És ez elég igazságos is, a 30 perc mindenkinek 30 perc...)

Devil Inside 2008.01.10. 15:14:22

Anarchista:
"Csakhogy túlnyomó többségben (persze hogy nem állítom, hogy mindig) _a_masik_fel_ a hibas, a baleset okozoja. (Nem nézett szét, tükörbe stb.)"

Azért ez így durva, olyan utcában lakom, ahol szabály szerint egy csomószor elsőbbség meg nem adás miatt csattantak össze autók, csakhogy nem figyelmetlenségből jöttek ki a keresztutcákból a jóemberek, hanem mert nem igazán belátható belőlük a főút és ha azon valaki 50 helyett 70-nel jött, azt nem lehetett időben észrevenni ill. a 70-nel közlekedő sem tudott már lefékezni. A gyorshajtókat ezeknél az eseteknél sokkal hibásabbnak tartottam, mint azt, aki kitolva a kocsi orrát elvileg "nem adta meg az elsőbbséget".

Anarchista 2008.01.10. 15:36:41

"ennél sokkal jobb eszközök lennének, különös tekintettel arra (amit már sokszor írtam és itt is előfordul), hogy a kiintett gyorshajtót 10-30 percre félreállítják, esetleg egy rendőr összefoglalja neki, amit a KRESZ szabályairól tudni kell. (És ez elég igazságos is, a 30 perc mindenkinek 30 perc...)"

Isten látja lelkem, szerintem ez lenne
1. a legigazságosabb,
2. a leghumánusabb (mondjuk ez érdekel legkevésbé) és
3. a legvisszatartóbb erejű. ;-)

medx 2008.01.10. 16:21:20

Roviden: az altalu(n)k okozott koltsegek toredekere eleg az a penz.

Mik ezek?
Azt elismerem, hogy a befizetett pénzt nem erre költi az állam, de a GDP 5-5,5%-át fizetjük be, az "autók után". (Az SZJA 7,8% tesz ki a GDP-hez viszonyítva)
Ezek után előállni egy ilyen jogszabállyal több mint pofátlanság.

Ne érts félre, büntetni kell, de ez sima pénzbehajtás.

Perillustris 2008.01.10. 17:17:57

medx: www.levego.hu/konyvtar/olvaso/kozl_tam.pdf

Anarchista, Devil: tehát foglaljunk le 2 rendőrt fél órára? Egy műszakban 18-20 ember (a paírmunka miatt nem 24) megleckéztetésére? Ez vakvágány.

Vizsga legyen? Oké. Jogosítvány-bevonása meghatározatlan időre, a sikeres KRESZ vizsgáig.

binko 2008.01.10. 21:48:45

A humorérzéketek zéró. Mi több, átcsúszott a negatív tartományba. Faszfejek.

Svábbűnözés · http://svabbunozes.blogspot.com 2008.01.11. 11:12:21

Elég volt a gusztustalan SVÁBBŰNÖZÉSBŐL! Segíts megállítani a SVÁBTERRORT: svabbunozes.blogspot.com

hanter · http://www777.blogter.hu 2008.01.12. 13:43:33

Ha képesek voltatok megválasztani a posztkommunista, gátlástalanul lélekélküli csinovnyikokat, akkor csak éljetek egy szabadság nélküli rendőrállamban, és fizessétek ki a gyermekeitek jövőjét a rendőrnek !

Frankón megérdemlitek, tisztelet a kivételek...

hanter 2008.01.12. 17:25:04

A gyorshajtókat pedig egyszerűen agyon kell lőni :

www777.blog.hu