A régi, budai Skála helyén épült fel Budapest legújabb plázája, a CO (ejtsd: cé-ó). Az üzletközpont különlegessége, hogy az épület garázsában keletkező kipufogógázt egy belső számítógépes vezérlésű rendszer a vásárlótérbe engedi.
Az úttörő jelentőségű épületről Baross Pált az CO-t építő ING Magyarország Ingatlanfejlesztő Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük.
Lichtenstein: Üdvözöljük a Terrormédia népes olvasótábora nevében is! Miben más a CO pláza, mint a többi vásárlóközpont?
Baross Pál: A plázajáróknak gyakran megfájdul a fejük az olcsó belső világítástól, aminek következtében a vásárlókedvük is alábbhagy. A CO pláza esetében a pénztárgépekből érkező információkból egy központi szuperinelligens számítógép, a HALL 2010 megállapíthatja, hogy tényleg alábbhagyott a vásárlókedv. Ilyenkor a parkolókból begyűjtött kipufogógáz puffertárolóit megnyitja, és a gázt bevezeti az üzlethelyiségbe. A csekély mennyiségű gáztól az emberek feldobódottabbak lesznek, a vásárlókedv újra megnő.
L.: Sokan etikátlannak minősítették ezt a módszert. Mi a véleménye erről?
B. P.: Nem értek egyet velük. Ezek az emberek végül is vásárolni jönnek hozzánk, mi csak segítünk nekik, hogy hamarabb el tudják költeni a pénzüket. Ez különösen fontos a gazdasági válság idején, így a CO egy magasabb célt is szolgál.
L.: Az elmúlt napokban gázmérgezésekről hallhattunk a hírekben...
B. P.: Valóban volt néhány sajnálatos eset, amikor némelyek lila elefántokat és vásárlásra buzdító Michelin bábukat hallucináltak maguk elé, de ezek csak marginális esetek voltak. A gáz teljesen biztonságos.
L.: Sok vásárló nehezményezte, hogy a vásárlás után még órákig rózsaszín marad a bőrük.
B. P.: Igen, a rózsaszín bőr, és a megnövekedett nyáltermelés a szén-monoxid miatt van, de néhány óra múlva nyomtalanul elmúlik. Jelentéktelen csekélység remek árainkhoz mérve. Személy szerint, amikor meglátok egy rózsaszín fejű, habzó szájú embert távozni a CO-ból, mindig elszorul a szívem, hogy tessék, már neki is jó napja van. Miattunk.